Results 1 to 7 of 7
  1. #1
    Administrator jerrywear's Avatar
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    Not Here
    Posts
    6,942
    Thanks
    1,010
    Thanked 1,176 Times in 746 Posts

    Default Dairy Intake and Links to Prostate Cancer

    Men who live long enough will develop prostate cancer, but they'll probably die from something else first. Nevertheless, it's the second leading cancer-related cause of death in men. Diet plays an important role in preventing the disease.

    A Tufts University study found men who consume large amounts of calcium and dairy products, such as milk and cheese, have a slightly elevated risk of getting prostate cancer. High dairy intake increased prostate cancer risk by 11 percent, while high calcium intake boosted the risk by 39 percent. The study was a combined analysis (meta-analysis) of 12 studies conducted between 1966 and 2005 that examined the relationship between dairy and calcium intake and prostate cancer.

    The authors were critical of the new USDA dietary recommendations that all adults eat three cups of fat-free or low-fat milk or equivalent milk products a day.

    Dairy foods are high in calcium and eight essential vitamins and minerals, so moderate consumption is still important- even for aging men.The benefits of consuming dairy foods exceed the small, increased risk of developing prostate cancer.

  2. #2
    Registered User
    Join Date
    Feb 2010
    Posts
    10
    Thanks
    0
    Thanked 7 Times in 7 Posts

    Default

    Damn thats no good I cant give up my milk.

  3. #3
    Administrator ladyzman's Avatar
    Join Date
    May 2009
    Location
    Somewhere you are not
    Posts
    729
    Thanks
    229
    Thanked 305 Times in 215 Posts

    Default

    Quote Originally Posted by 1bigpump View Post
    Damn thats no good I cant give up my milk.
    lmao you can do it 1bigpump

  4. #4
    Registered User
    Join Date
    Feb 2010
    Posts
    47
    Thanks
    0
    Thanked 2 Times in 2 Posts

    Default

    Just offset the milk with tomatoe sauce or products. That is supposed to help reduce prostrate cancer.

  5. #5
    VIP
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    104
    Thanks
    3
    Thanked 5 Times in 5 Posts

    Default

    I wouldn't read too much into any one study. Different studies have shown that coffee both increases and decreases some cancer risk. Coffee I can't live without...

  6. #6
    VIP
    Join Date
    Aug 2011
    Posts
    106
    Thanks
    0
    Thanked 2 Times in 2 Posts

    Default

    Is anything safe to consume anymore???

  7. #7
    VIP
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    105
    Thanks
    1
    Thanked 1 Time in 1 Post

    Default

    Quote Originally Posted by battags75 View Post
    Is anything safe to consume anymore???
    Unfortunately nothing. Just have to live life to the fullest and to what makes you happy!

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Water Intake Before a Contest
    By ladyzman in forum Nutrition Articles
    Replies: 0
    Last Post: 04-03-2010, 02:40 PM
  2. DHEA and Prostate Cancer
    By ladyzman in forum Top Supplements / Supplement Reviews
    Replies: 0
    Last Post: 03-31-2010, 06:53 PM
  3. Excessive Intake? When Does Supplement Intake Become Excessive?
    By jerrywear in forum Top Supplements / Supplement Reviews
    Replies: 4
    Last Post: 07-01-2009, 06:31 PM
  4. Hormonal Manipulation Through Macronutrient Intake!
    By jerrywear in forum General Articles
    Replies: 1
    Last Post: 12-16-2007, 09:40 PM
  5. Useful Researching Links
    By jerrywear in forum General Forum
    Replies: 0
    Last Post: 03-08-2007, 09:48 AM

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
Rebodybuilding stats